Så blev det omsider 1. Marts. Udover at der igen er kage på jobbet, er det også i dag 15 år siden jeg startede i vuggestuen. Det er blevet fejret med kokosmakroner og jeg har i 15 års jubilæums gave fået den fine Kay Bojesen abe. Kokosmakroner smager skønt alene eller til en dejlig kop te eller kaffe.

Opskrift på kokosmakroner
Ca. 25 stk
250 g sukker
250 g kokosmel
50 g smør
4 æggehvider
1 spsk vaniljesukker
200 g mørk chokolade til at dyppe i
- Alle ingredienserne undtaget chokoladen, blandes i en gryde og varmes op ved lav varme under omrøring.
- Når massen er ensartet og smørret smeltet, tages gryden af varmen.
- Kokosmassen formes til små toppe som sættes på en bageplade med bagepapir. Det gøres lettest hvis du kommer lidt vand på fingrene.
- Kokosmakronerne bages ved 200 grader i 12-15 minutter.
- Når makronerne er kolde dyppes de i smeltet chokolade. Smelt chokoladen i mikroovnen eller i en skål over vandbad. Dyp makronerne og Sæt kokosmakronerne på en bakke med bageepair. Når de allesammen er dyppet, sættes de på køl til de skal spises og chokoladen er stivnet.
- Tips! Prøv at komme lidt appelsinsaft i kokosmassen, det giver en dejlig smag.
